Положение о родительском университете

                                                                                                                                  ЗАЦВЯРДЖАЮ

                                                                                                                                  Дырэктар дзяржаўнай 

                                                                                                                                  установы адукацыі

                                                                                                                                 “Варанёўская сярэдняя школа”

                                                                                                                                                   Т.Ю.Савашынская 

                                                                                                                                   18.10 2021

 

 

Палажэнне

аб бацькоўскім універсітэце

 

Ι. Агульныя палажэнні

  1. Дадзенае палажэнне ўсталёўвае мэту, асноўныя задачы і парадак функцыянавання бацькоўскага ў ніверсітэта (далей - універсітэт).
  2. Мэта ўніверсітэта – стварэнне ўмоў для павышэння бацькоўскай кампетэнтнасці, гарманізацыі дзіцяча-бацькоўскіх адносін у сям'і.
  3. Асноўныя задачы, якія вырашаюцца ў рамках універсітэта: - стварыць сістэму бесперапыннага псіхолага-педагагічнай адукацыі бацькоў і спрыяць фарміраванню ў іх бацькоўскіх кампетэнцый, якія адказваюць выклікам часу; - садзейнічаць павышэнню адказнасці бацькоў за выхаванне дзяцей і пашырэнню іх прававых ведаў; - папулярызаваць станоўчы вопыт сямейнага выхавання.
  4. У сваёй рабоце ўніверсітэт кіруецца: - Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі; - Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і; - Інструктыўна-метадычным пісьмом Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь “Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2021/2022 навучальным годзе”; - дадзеным Палажэннем; - іншымі нарматыўнымі прававымі актамі Рэспублікі Беларусь, метадычнымі матэрыяламі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.
  5.  Універсітэт знаходзіцца ў непасрэдным падначаленні дырэктара школы.
  6. Кiраўнiцтва работай універсітэта ажыццяўляе намеснік дырэктара па вучэбна-выхаваўчай рабоце (рэктар універсітэта).
  7.  У склад універсітэта ўваходзяць 4 кафедры: - кафедра прававых ведаў; - кафедра узроставай і сямейнай псіхалогіі; - кафедра педагогікі; - афедра канструктыўнага ўзаемадзеяння.
  8. Кіраўніцтва кафедры ажыццяўляе на грамадскіх пачатках педагагічны работнік (загадчык кафедры), якому дадзеная функцыя прызначана загадам дырэктара школы.
  9. На афіцыйным інтэрнэт-сайце ўстановы адукацыі ствараецца рубрыка “Бацькоўскі ўніверсітэт” з магчымасцю інтэрактыўных зносін мэтавай аўдыторыі. Адказнасць за рубрыку ажыццяўляе настаўнік інфарматыкі, якому дадзеная функцыя прызначана загадам дырэктара школы.

 

II. Дзейнасць універсітэта

 

  1. Арганізацыя адукацыйнага працэсу ва ўніверсітэце ажыццяўляецца зыходзячы з запытаў бацькоў і законных прадстаўнікоў непаўналетніх.
  2. Навучальны год ва ўніверсітэце пачынаецца з 20 кастрычніка і заканчваецца не пазней за 30 мая навучальнага года і складаецца з 4-х сесій: 1-я сесія – кастрычнік-лістапад; 2-я сесія – снежань-студзень; 3-я сесія – люты-сакавік; 4-я сесія – красавік-май.
  3. Тэматыку заняткаў ва ўніверсітэце распрацоўваюць загадчыкі кафедр з улікам запытаў бацькоў і законных прадстаўнікоў непаўналетніх.
  4. Да правядзення заняткаў ва ўніверсітэце могуць прыцягвацца на добраахвотных пачатках выкладчыкі, педагогі, выхавальнікі, спецыялісты розных абласцей, а таксама прадстаўнікі бацькоўскай грамадскасці, якія з'яўляюцца прызнанымі спецыялістамі ў сваёй прафесійнай дзейнасці. Кадравыя рэсурсы фарміруюцца кіраўніцтвам бацькоўскага ўніверсітэта пры падтрымцы дырэктара школы.
  5. Навучанне бацькоў можа ажыццяўляцца як у вочнай, так і ў завочнай (дыстанцыйнай) формах. 15. Навучанне бацькоў арганізуецца па цыклах: - I цыкл – для бацькоў вучняў, якія навучаюцца на I ступені агульнай сярэдняй адукацыі; - II цыкл – для бацькоў вучняў, якія навучаюцца на IІ ступені агульнай сярэдняй адукацыі; - III цыкл – для бацькоў вучняў, якія навучаюцца на ІІI ступені агульнай сярэдняй адукацыі;
  6. Вочная форма навучання складаецца з 2-х модуляў: базавы і варыятыўны.
  7. Базавы модуль ўтрымлівае абавязковыя для навучання 4 курсы: - I. Асновы прававых ведаў; - II. Асновы узроставай і сямейнай псіхалогіі; - III. Асновы педагагічных ведаў; - IV. Асновы канструктыўнага ўзаемадзеяння.
  8.  Курсы базавага модуля вядуць толькі спецыялісты, якія  маюць прафесійную адукацыю.
  1. Варыятыўны модуль прадугледжвае навучанне “Бацька-бацька”. Вядучымі курсаў дадзенага модуля з'яўляюцца самі ініцыятыўныя бацькі, якія з'яўляюцца высока кваліфікаванымі спецыялістамі ў якой-небудзь прафесійнай або прыкладной дзейнасці.
  2. Пры адсутнасці кваліфікаваных спецыялістаў па асобных кірунках навучання можа выкарыстоўвацца завочная (дыстанцыйная) форма навучання. Дыстанцыйная форма навучання ўжываецца і ў выпадку пагаршэння эпідэміялагічнага становішча і, у сувязі з гэтым, забароны вочных сустрэч з бацькамі.
  3. Заняткі ва ўніверсітэце могуць быць арганізаваны ў выглядзе тэарэтычных семінараў, семінараў-практыкумаў; дыскусійных заняткаў ( “круглы стол”, дыспут, дэбаты і інш.); трэнінгавых заняткаў; дзелавых і ролевых гульняў, педагагічных чытанняў і інш.
  4. Па заканчэнні навучальнага года пры ўмове наведвання ўсіх заняткаў цыклу бацькі атрымліваюць электронны сертыфікат устаноўленага установай адукацыі ўзору.

III. Удзельнікі бацькоўскага універсітэта. Іх правы і адказнасць.

 

  1. Усе ўдзельнікі бацькоўскага ўніверсітэта раўнапраўныя і могуць уносіць прапановы па ўдасканаленні арганізацыі і зместу заняткаў; актыўна ўдзельнічаць у рабоце ўніверсітэта; пашыраць тэматыку навучальных модуляў.
  2. Адказнасць за арганізацыю, падрыхтоўку і правядзенне заняткаў, інфармаванне бацькоў аб працы ўніверсітэта нясуць загадчыкі кафедр і рэктар.
  3. Усе ўдзельнікі ўніверсітэта абавязаны кіравацца агульнапрынятымі нормамі культуры паводзін.

IV. Дакументацыя ўніверсітэта

  1. Ва ўніверсітэце прадугледжана наяўнасць наступных дакументаў:

- копія загаду аб арганізацыі бацькоўскага ўніверсітэта;

- Палажэнне аб бацькоўскім універсітэце; - план работы бацькоўскага ўніверсітэта;

- формы анкет для бацькоў; - узор электроннага сертыфіката, усталяванага установай адукацыі ўзору.